Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Podedwórze

Deklaracja dostępności

Gmina Podedwórze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony www.ugpodedworze.bip.lubelskie.pl.

Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Treści nieobjęte przepisami

Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Grochoła — mejlowo sekretarz@podedworze.pl lub telefonicznie 833795031.

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Grochoła - mejlowo sekretarz@podedworze.pl lub telefonicznie 833795031.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • Imię i Nazwisko
  • numer kontaktowy, e-mail
  • dokładny adres strony
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. 

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadomi o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym realizacja żądania będzie możliwa. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. 

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich. 

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Podedwórze
 
Siedziba Urzędu Gminy mieści się pod adresem: Podedwórze 44, 21-222 Podedwórze.
 
- do budynku prowadzi jedno wejście od strony drogi powiatowej nr 1095 L,
 
- do środka budynku prowadzą schody trzystopniowe, które wyposażone są w pochylnię z lewej strony oraz jednoskrzydłowe ręcznie otwierane drzwi,
 
- budynek składa się z parteru oraz pięter, na które prowadzą schody (krawędzie schodów są oznaczone pasami na całej ich szerokości, w kolorze kontrastującym z ich nawierzchnią),
 
- przed wejściem do urzędu znajduje się tablica informacyjna oraz system wezwania asysty (wzywania pomocy przez ON do drzwi zewnętrznych)
 
-  budynek nie jest wyposażony w windę/podnośnik, natomiast osoby z niepełnosprawnością ruchową obsługiwane są na parterze budynku, w wydzielonej sali obsługi, osoby z innymi niepełnosprawnościami na wszystkich kondygnacjach,
 
- drzwi wewnętrzne są widoczne i łatwe w obsłudze, a listwy progowe są odpowiednio wyprofilowane,
 
- na parterze częściowo zapewniona jest przestrzeń manewrowa dla wózków inwalidzkich,
 
- w budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,oznakowana tabliczką brajlowską z wypukłym
piktogramem, wyposażona w aktywator sznurowy gongu alarmowego.
 
- światło w budynku włączane jest przez czujnik ruchu,
 
- do budynku może wejść osoba korzystająca z psa asystującego i psa przewodnika,
 
- w budynku brak oznaczeń w alfabecie brajla (wyjątek toaleta dla osób niepełnosprawnych, drzwi zewnętrze)
 
- na parkingu przy urzędzie wyznaczone jest miejsce postojowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Osoby z niepełnosprawnością ruchową obsługiwane są na parterze budynku, w wydzielonej sali obsługi, osoby z innymi niepełnosprawnościami na wszystkich kondygnacjach,

-przed drzwiami wejściowymi zainstalowany jest system wezwania asysty (wzywania pomocy przez ON do drzwi zewnętrznych)

- drzwi wewnętrzne są widoczne i łatwe w obsłudze, a listwy progowe są odpowiednio wyprofilowane,

- na parterze częściowo zapewniona jest przestrzeń manewrowa dla wózków inwalidzkich,

- pomieszczenie do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami wyposażone jest w urządzenie  - pętlę indukcyjną, lupę elektroniczną, ramkę do podpisu oraz klawiaturę VisionBoard2.

- w budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oznakowana tabliczką brajlowską z wypukłym 
piktogramem, wyposażona w aktywator sznurowy gongu alarmowego.

- światło w budynku włączane jest przez czujnik ruchu,

- do budynku może wejść osoba korzystająca z psa asystującego i psa przewodnika,

- na parkingu przy urzędzie wyznaczone jest miejsce postojowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.

Obszar informacyjno – komunikacyjny oraz organizacyjno – proceduralny

- urząd zapewnia możliwość obsługi osób ze szczególnymi potrzebami z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie, jak m.in.: e-mail, faks, na stronie internetowej urzędu został również zamieszczony wniosek o zapewnienie tłumacza języka migowego,

- w urzędzie powołany jest koordynator oraz zespół do spraw dostępności, wdrożona jest też procedura obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami,

- Gmina Podedwórze jest również uczestnikiem projektu pt.: „Lubelskie samorządy bez barier dostępne dla wszystkich”, którego celem jest podniesienie poziomu zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych poprzez: przeprowadzenie szkoleń podnoszących kompetencje wybranych pracowników samorządowych, dokonanie przeglądu procedur związanych z obsługą klienta w urzędach administracji publicznej, wsparcie urzędów we wdrożeniu wypracowanych wniosków i rekomendacji oraz zakup drobnych usprawnień, w celu zapewnienia, jak największej dostępności urzędów.