Referent do spraw wymiaru podatku i opłat w Urzędzie Gminy Podedwórze
Wyższe minimum licencjat
1) wykształcenie: wyższe minimum licencjat
2) uprawnienia specjalistyczne: znajomość obsługi programów komputerowych
3) staż pracy: staż pracy 2 lata w tym min 1 rok w samorządzie
4) znajomość przepisów prawa tj:
- ustawa ordynacja podatkowa,
- ustawa o podatkach i opłatach lokalnych,
-ustawa o podatku rolnym, leśnym, od środków transportowych,
- ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa o samorządzie gminnym,
- ustawa o ochronie danych osobowych,
- ustawa o dostępie do informacji publicznej,
- ustawa o finansach publicznych,
- ustawa o rachunkowości,
- akty wykonawcze do tych ustaw
5) Predyspozycje osobowościowe: uprzejmość, samodzielność, dobra organizacja pracy, umiejętność współpracy w zespole, odporność na stres,
1) Terminowe dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych poszczególnym podatnikom w tym podatku:
- rolnego,
- leśnego,
- od nieruchomości,
- od środków transportowych,
- opłaty od posiadania psów.
2) Prowadzenie spraw dotyczących ulg ustawowych, umorzeń w tym:
- analiza przyjmowanych dokumentów,
- przeprowadzenie postępowania dowodowego,
- przygotowanie decyzji,
- czuwanie nad terminem wykonania decyzji,
Szczegółowe obowiązki
1) Prowadzenie wymaganej dokumentacji i przygotowywanie decyzji dotyczących
zwolnień ustawowych.
2) Prowadzenie ewidencji składanych deklaracji w tym:
- terminowości składania deklaracji,
- badanie zgodności stawek podatkowych zawartych w deklaracji z uchwałami,
- badanie złożonych deklaracji ze stanem faktycznym i rzeczywistym,
- bieżące wprowadzanie korekt w deklaracjach.
3) Sporządzanie wniosków na refundację podatku.
4)Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego w tym:
- przyjmowanie wniosków i podań,
- analiza złożonych wniosków,
- przygotowywanie decyzji na zwrot podatku akcyzowego,
- czuwanie nad terminem wykonania decyzji,
5) Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i posiadanych zaległościach w
podatkach i opłatach lokalnych.
6) Wydawanie zaświadczeń do PUP, KRUS, ZUS, US oraz innych instytucji i
urzędów.
7) Współpraca z Urzędami Skarbowymi, Bankami, Syndykami masy upadłościowej.
8) Współpraca z Międzygminnym Związkiem Celowym we Włodawie w zakresie
prowadzonej działalności i ewidencji nieruchomości.
9) Sporządzenie terminowe wymaganych sprawozdań.
10) Prowadzenie księgowości Gminnej Biblioteki Publicznej w tym:
- prowadzenie kart dochodów i wydatków,
- księgowanie w dzienniku główna,
- sporządzanie sprawozdań finansowych,
- prowadzenie wymaganej dokumentacji do ZUS. US.
11) Pobieranie opłaty planistycznej.
12) Przygotowanie materiałów na stronę internetową gminy do 7 dni przed i po
zdarzeniu.
13) Udział w komisjach powołanych przez Wójta.
14) Utrzymanie w sprawności powierzonego mienia i sprzętu.
15) Właściwe zabezpieczenie danych przed utratą, (wykonanie kopii).
1) Życiorys (CV)
2) List motywacyjny
3) kopie dokumentów poświadczających wykształcenie, posiadane kwalifikacje,
4) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
5) kopie dokumentów poświadczające staż pracy,
6) podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
7) podpisane oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na zatrudnienie na wymienionym stanowisku,
9) podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru zgodnie z ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 922)
10) kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność jeżeli kandydat jest osobą niepełnosprawną.
Wszystkie składane dokumenty winne być podpisane przez kandydata, a kopie dokumentów dodatkowo potwierdzone przez kandydata na stanowisko klauzulą „Za zgodność z oryginałem”
1) stanowisko pracy zlokalizowane jest na I piętrze budynku Urzędu Gminy Podedwórze, budynek nie jest przystosowany dla osób z dysfunkcją narządów ruchu,
2) narzędzia pracy- komputer, drukarka, sprzęt biurowy,
3) czynności na stanowisku pracy wykonywane są w pozycji siedzącej, praca przy komputerze,
4) praca jednozmianowa od poniedziałku do piątku,
5) wymiar czasu pracy – etat,
6) zatrudnienie na umowę o pracę
W miesięcy poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce był niższy niż 6%
Kandydaci na stanowisko zobowiązani są do złożenia dokumentów aplikacyjnych w sekretariacie Urzędu Gminy Podedwórze, Podedwórze 44, 21-222, w sekretariacie urzędu pok. nr 1 w godzinach pracy urzędu lub za pośrednictwem poczty na adres Podedwórze 44, 21-222 Podedwórze w zamkniętej kopercie zaadresowanej Urząd Gminy Podedwórze Podedwórze 44, 21-222 Podedwórze z dopiskiem „ Dotyczy naboru na stanowisko ds. wymiaru podatku i opłat” w terminie do dnia 6 grudnia 2017 r. do godz. 14:00 – decyduje data i godzina wpływu do urzędu.
Na kopercie należy podać dane adresowe kandydata.
Dokumenty, które wpłyną do urzędu po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane.
Konkurs przeprowadzi Komisja powołana przez Wójta Gminy.
O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.
Szczegółowe informacje można uzyskać bezpośrednio w Urzędzie Gminy Podedwórze, Podedwórze 44, 21-222 Podedwórze , pok. nr 3, lub telefonicznie pod numerem 83 379 50 11.
osobą upoważniona do kontaktów jest Sekretarz Gminy.
Ostateczną decyzję o przyjęciu kandydata do pracy podejmie Wójt Gminy Podedwórze.
konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach
I etap- sprawdzenie pod względem formalnym złożonych ofert,
II etap – rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami którzy spełnili wymogi formalne. Kandydaci dopuszczeni do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną powiadomieni o jej terminie telefonicznie.
Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowo pracę zobowiązany jest do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności oraz zaświadczenia lekarskiego od lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do zatrudnienia na stanowisku na które prowadzony był nabór.
Kandydat wyłoniony w drodze naboru na stanowisko zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas określony (.... miesięcy)
Po uzyskaniu pozytywnej oceny pracy, pracownik zostanie zatrudniony na czas nieokreślony.
Załącznik- kwestionariusz osobowy.
Dodano do BIP dnia 29-11-2017 13:56:40